PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • purki
    Classic
    • 2010
    • 1

    PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM

    Na zgłoszenia czekam do jutra - 21:00.

    P.S Dzięki za spontana.
  • Karonball
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM

    Witam!
    Zwracam się do was Panowie i możliwe że Panie z takim oto problemem, gdyż sam już nie wiem co zrobić

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Octiavii I rocznik 2002. Serduszko tego auta to motor 1.6 AKL + 5 stopniowa manualna skrzynia. Od jakiegoś czasu moje auto boryka się z jednym problemem. Mianowicie po pewnym czasie od odpalenia silnika i przejechaniu paru kilometrów, gdy auto złapie temperaturę, zaczynają mi wariować wskazania prędkościomierza. Wielu z was zaraz powie, że to zimne luty, niestety nie...Nie wyłączają się, a jedynie pływają, czasami opadnie prędkość do zera, by zaraz powrócić do prawidłowej pozycji, polatać góra-dół i tak cały czas. Problem narastał, toteż musiałem go jakoś usunąć, gdyż auto wykorzystuję jako TAXI osobowe. Dodatkowo napomknę, że gdy zegary zaczną wariować, to na taksometrze, dioda oznajmiająca naliczanie kolejnych impulsów za przejechany dystans - przestaje działa, toteż wożę ludzi za darmo . Pomyślałem tak: skoro to nie zegary [dodatkowo zadzwoniłem do specjalisty z Gdańska, który wykluczył możliwość usterki zegarów], to pewno impulsator w skrzyni [od samego początku obstawiałem, że to będzie to, z racji niedziałającego taksometru]. Kupiłem nówkę z ASO, wymieniłem, przeczyściłem styki. Ku mojego zdziwieniu, usterka jak była, tak jest :cry: . Powoli zaczynam sobie wyrywać włosy z głowy! Teraz jedyne co mi się nasuwa na myśl, to wiązka, co gorsza, zgnita wiązka. Gdzieś na forum Fabii doczytałem się, że u posiadaczy tych czeskich aut występuje dokładnie taki sam problem jak u mnie, objawy są takie same. Przyczyna - zgnita wiązka lecąca przez podłużnica. Gdzieś ktoś napomkną, że nawet była jakaś akcja serwisowa, gdzie poprawiali tą wiązkę.

    Moje pytanie jest takie:
    Czy iść w kierunku zgnitej wiązki i bawić się w rozbebeszania autka, czy może to coś innego. Proszę o pomoc, gdyż nie mogę pracować. Myślę że do końca tygodnia mogę być łysy przez to wyrywanie włosów .

    P.S. Po podłączeniu VAG'a mam info o problemie z masą.

    P.S.2 Spróbuję przeczyścić klemy...

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      Skoro masz w VAG-u info o problemie z masą to sprawdź wiązkę co idzie do impulsatora i do szafy. 99% to zimny lut gdzieś na szafie lub coś ze stykami w kostkach. Zaglądnij też tutaj:


      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • Karonball
        Classic
        • 2009
        • 4

        #4
        Czy jest możliwość, że mam inne zegary, niż te na zdjęciu :> ?

        [ Dodano: Sro 17 Mar, 10 10:38 ]
        Napiszę co było przyczyną, może ktoś będzie miał podobny problem. Otóż należało pociągnąć nowy kabel od czujnika w skrzyni aż po zegary.

        Komentarz

        • PiotrWie
          Classic
          • 2010
          • 9

          #5
          Witaj
          Mam dokładnie takie same objawy jak ty.... (też w 1,6 z 2002) i wariuje tylko prędkościomierz.
          Jeśli możesz napisz co i jak należy naprawić ...

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Możesz mieć inne zegary, bo ja też mam inne...
            Sprawdź wiązkę kabli, pod aku. Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia akumulatora i jego obudowy. Roboty na ok. 2h. Jednocześnie stojąc przodem do przodu auta, po prawej stronie, za lewym kierunkiem jest wtyczka, gdzie wiązka silnika łączy się z wiązką do zegarów i innych komponentów. Sprawdź również to miejsce... Najlepiej za jedną robotą, bo łatwiej się dostać do tej wtyczki, kiedy aku jest wyjęte...
            A skoro jeździsz taxi, to może podczas zakładania instalacji do taksometru, ktoś coś nie tak podpiął, np. na tzw. szybkozłączki do przewodów, które lubią się rozpierniczyć jak dostaną trochę wibracji/wstrząsów i nieco wilgoci... :roll:
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • 13karolss
              Ambiente
              • 2010
              • 199

              #7
              u mnie skolei predkosciomierz dziala prawidlowo ale

              ale niedziala u mnie prawidlowo drugi wskaznik :P ,tzn od czasu do czasu wskakuje na 90 stopni i po jakims czasie opada do zera (nadmienie ze wskazuje tez 85 stopni :P hehe i tez chcialem to naprawic ale mechanicy ogolni doradzili mi zebym tego nieruszal, oby sie silnik niezagotowal
              karol - człowiek który zostal papierzem

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Re: u mnie skolei predkosciomierz dziala prawidlowo ale

                Zamieszczone przez 13karolss
                ale niedziala u mnie prawidlowo drugi wskaznik :P ,tzn od czasu do czasu wskakuje na 90 stopni i po jakims czasie opada do zera (nadmienie ze wskazuje tez 85 stopni :P hehe i tez chcialem to naprawic ale mechanicy ogolni doradzili mi zebym tego nieruszal, oby sie silnik niezagotowal
                Wygląda to na pospolity błąd czujnika temperatury.
                Zobacz błędy i jeśli występuje błąd czujnika temp. to go po prostu wymień. Koszt poniżej 50 zł.

                [ Dodano: Wto 06 Lip, 10 17:55 ]
                Uzupełnij info na temat twojego auta. Jaki masz silnik?
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                • 13karolss
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 199

                  #9
                  dzieki

                  no wlasnie niewiem co mam za silnik :/ gdzie to moge sprawdzic ????
                  karol - człowiek który zostal papierzem

                  Komentarz

                  • Jeżyk
                    Rider
                    • 2009
                    • 691

                    #10
                    W podpisie masz Silnik: 1.9TDI ASV
                    Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Jaki silnik jest napisane w książce serwisowej, bądź starym dowodzie rejestracyjnym, gdzie jest pozycja nr silnika, bądź właśnie z nr silnika

                      [ Dodano: Wto 06 Lip, 10 22:24 ]
                      Miałem na myśli jeszcze w karcie pojazdu a nie książce serwisowej ops:

                      [ Dodano: Pią 23 Lip, 10 15:26 ]
                      I co? Sprawdziłeś???
                      Poradziłeś sobie jakoś z tym problemem :?:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...